SEGUINT EL RITME DEL PANDERO
Fer exercicis de desplaçaments
- caminar seguint la negra
- caminar lentament seguint la blanca
- caminar de puntetes seguint les corxeres
- seguir els ritmes marcats amb el pandero responent a cada ritme amb una evolució diferent:
blanques..... en rotllana
negres..... sols
corxeres.... en parelles
AMB LA CANÇÓ: DE LA GATA I EL BELITRE
Seguint el model de teball que va fer en Joan Serra
1r: Ens desplacem lliurement per l’espai, cadascú amb la pulsació que esculli. Poden anar variant al llarg de la cançó.
2n. Executar la coreografia dividint la classe en 3 grups situats a l’espai en forma de lletra U. El mestre dirigeix des del centre als tres grups que seguiexen cadascun una pulsació diferent:
Grup A: pulsació lenta (blanques)
Grup B: pulsació ràpida (corxeres)
Grup C: pulsació intermèdia (negres)
Una vegada cada grup ha efectuat la seva pulsació, el mestre dirigeix els grups combinant les 3 pulsacions.
AMB LA CANÇÓ DE LA VELLA QUARESMA
Fem un tren i caminem la pulsació de negra en les parts cantades, i en les instrumentals ens piquem a les cuixes les corxeres.
AMB PILOTES DE TENNIS
Els poses en parelles asseguts al terra mb les cames obertes. Un de la parella comença amb la pilota a les mans. Si sent negres botarà la pilota davant seu. Si sent blanques es passaran la pilota amb la parella del davant. I si senten corxeres el que té la pilota s'aixeca i canvia de parella !
Aquest joc es pot fer amb el pandero o amb un instrument melòdic com el piano.
Fem un tren i caminem la pulsació de negra en les parts cantades, i en les instrumentals ens piquem a les cuixes les corxeres.
AMB PILOTES DE TENNIS
Els poses en parelles asseguts al terra mb les cames obertes. Un de la parella comença amb la pilota a les mans. Si sent negres botarà la pilota davant seu. Si sent blanques es passaran la pilota amb la parella del davant. I si senten corxeres el que té la pilota s'aixeca i canvia de parella !
Aquest joc es pot fer amb el pandero o amb un instrument melòdic com el piano.
Per cert, tinc cartells nous de ritmes. Els he realitzat amb el canva que us vaig comentar la setmana passada. També he fet la clau de sol per a que tinguin el seu referent visual.